Усі матеріали

Результати вимірювання товщини п\е пакетів торгівельних мереж

Результати вимірювання товщини п\е пакетів торгівельних мереж

Поліетиленові пакети ключових українських мереж не відповідають директиві ЄС по товщині.

Про це свідчать результати дослідження, проведеного незалежною лабораторією на замовлення ReThink.

Занадто тонкі пакети швидко рвуться і їх неможливо використовувати багаторазово. Також, такий вид пакетів у Європі вважається найбільш шкідливим, так як його важче переробити.

Відповідно до Директиви ЄС 2015/720 від 25 квітня 2015 року «Про обмеження використання тонких пластикових пакетів», країни-члени ЄС повинні прийняти міри, які б сприяли скороченню виробництва та споживання пакетів товщиною менше 50 мкм.

У результаті дослідження, проведеного ДП “Укрметртестстандарт” було виявлено, що в Україні найбільш широко використовуються пакети з товщиною стінки від 10 мкм до 50 мкм. А саме: 
- 10,2 мкм – малі прозорі пакети-майки, які розповсюджуються у магазинах безкоштовно
- 24,8 мкм – пакет-майка, який розповсюджують на касі АТБ-Маркет
- 28,3 мкм – пакет-майка, який розповсюджують на касі Good Wine
- 29,4 мкм – пакет-майка, який розповсюджують на касі Сільпо
- 34,7 мкм – пакет-майка, який розповсюджують на касі METRO Cash & Carry Ukraine
- 42,9 мкм – пакет-майка, який розповсюджують на касі NOVUS
- 50,3 мкм – пакет з петлевою ручкою, який розповсюджують на касі BILLA Україна.

Для проведення вимірювань товщини стінки були відібрані зразки найбільших, а, відповідно, й найтовщих пакетів, що пропонує споживачам кожна із зазначених мереж супермаркетів. Решта пакетів, що використовуються у даних мережах мають значно меншу товщину стінки.

Під поняттям «тонкий пластиковий пакет», відповідно до Директиви, мається на увазі пакет з товщиною стінки не менше 50 мікрон. Згідно результатів проведеного дослідження, тільки найбільший пакет мережі “Billa” не відповідає визначенню “тонкий пластиковий пакет”.

Такий рівень товщини пакетів у українських супермаркетах свідчить про низький рівень відповідальності рітейлерів та відсутність законодавчих вимог зі сторони держави щодо зменшення використання пластикових пакетів.